
Nowa lekcja dla szkół z Allegro „Bezpieczne zakupy w sieci”
9 maja, 2025Serdecznie zapraszamy uczniów szkół ponadpodstawowych do uczestnictwa w nowej odsłonie konkursu Cyber Geniusz Uczeń – grywalizacji na platformie online. Konkurs potrwa do 29.06.2025 roku.
Zmiana formuły z typowego testu wiedzy na grę ma na celu uatrakcyjnić konkurs, przenosząc młodzież w świat przyszłości (fabuła toczy się w futurystycznej szkole), ale również bardziej zaangażować uczniów poprzez samodzielne rozwiązywanie interaktywnych zadań o zróżnicowanej formule (np. dopasowywanie pól, układanie puzzli, rebusy).
Uczniowie mogą poczuć się jak w grze, zbierając punkty i rywalizując z innymi uczestnikami o zdobycie atrakcyjnych nagród, ale co najważniejsze mają okazję poznać całkiem realne zagrożenia czyhające na nich w przestrzeni cyfrowej oraz dowiedzieć się o zasadach bezpieczeństwa.
Nowe zasady konkursu:
Uczestnicy konkursu mają za zadanie przejść 2 misje w grze:
- grywalizacyjną, tj. zapoznać się z materiałami edukacyjnymi i rozwiązać 11 interaktywnych zadań – ten etap jest stosunkowo prosty (edukacja poprzez zabawę);
- sprawdzić swoją wiedzę w krótkim egzaminie kończącym grę, składającym się z 9-ciu zamkniętych pytań testowych – ten etap jest trudniejszy i ma na celu wyłonić uczestników z największą wiedzą.
Jak wziąć udział?:
Przed przystąpieniem do gry uczeń powinien zapoznać się z nowymi zasadami konkursu na stronie konkursu www.cyber.wib.edu.pl/test-wiedzy/
Następnie należy wypełnić krótki formularz rejestracyjny bezpośrednio na platformie grywalizacyjnej www.cybergeniusz.edu.pl

CO MOŻNA WYGRAĆ W KONKURSIE?
Nagrody finansowe dla trzech najlepszych uczestników o wartości:
- I miejsce: 1000 zł
- II miejsce: 800 zł
- III miejsce: 600 zł
Dodatkowo za zdobycie IV miejsca zostanie przyznana nagroda niepieniężna: bilet na Olsztyn Green Festival (który odbędzie się w dniach 15-17.08.2025 r.) – nagrodę ufundował ING Bank Śląski.
W tej nowej edycji konkursu można również zdobyć nagrody specjalne ufundowane przez Partnerów Projektu BwC – przeznaczone są dla kolejnych 40 najlepszych graczy w rankingu – nagrody dodatkowe to:
- 15 kluczy/licencji na oprogramowanie zabezpieczające ESET HOME Security Essential – nagroda ufundowana przez DAGMA-Bezpieczeństwo IT, do wykorzystania na 1 komputer przez 1 rok od czasu wprowadzenia klucza aktywacyjnego.
HOME Security Essential (następca ESET Internet Security) – to kompletny pakiet bezpieczeństwa, który uchroni Cię przed wszystkimi zagrożeniami czyhającymi w sieci, zagwarantuje bezpieczeństwo bankowości elektronicznej oraz pozwoli zachować prywatność podczas przeglądania Internetu.
- 25 kodów na darmowy dostęp do platformy językowej eTutor na kurs języka angielskiego – nagroda ufundowana przez Santander Bank Polska, do wykorzystania przez 180 dni od momentu rejestracji kodu (kod ważny do 31.12.2025 r.)
Santander Open Academy to globalna, bezpłatna platforma edukacyjna stworzona przez Grupę Santander. Jej celem jest wspieranie rozwoju kompetencji – zawodowych i osobistych – poprzez szkolenia, nagrody finansowe i dostęp do wiedzy. Te inicjatywy realizowane są we współpracy z wiodącymi uczelniami i instytucjami z całego świata.
Z platformy może korzystać każdy, kto ukończył 16 lat, niezależnie od wykształcenia, statusu zawodowego czy miejsca zamieszkania. Nie trzeba też być klientem Grupy Santander, aby móc rozwijać się na platformie.
To inicjatywa non-profit, która odpowiada na realne potrzeby ludzi. Zarówno tych, którzy wchodzą na rynek pracy, jak i tych, którzy chcą się przekwalifikować, rozwijać czy zdobywać nowe umiejętności. Platforma funkcjonuje od 2019 roku i skorzystało z niej już ponad 10 mln osób z całego świata, w tym ponad 400 tys. mieszkających w Polsce. Platforma koncentruje się na wsparciu edukacji i budowaniu kariery zawodowej.
Więcej informacji o platformie i dostępnych programach szkoleniowych znaleźć można na stronie: www.santanderopenacademy.pl
Konkurs Cyber Geniusz Uczeń 2025 jest organizowany w ramach projektu „Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni” przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości wraz z Partnerami:
- Partner główny – Fundacja Polska Bezgotówkowa
- Partnerzy wspierający: Allegro, BLIK, DAGMA-Bezpieczeństwo IT, ESET, ING Bank Śląski, Santander Bank Polska i VISA
- Partner merytoryczny: NASK
- Patron medialny: FajneKonkursy.pl
Platformę grywalizacyjną do konkursu Cyber Geniusz Uczeń 2025 przygotowała firma GameHill.