WYNIKI KONKURSU EDUKACYJNEGO CYBER GENIUSZ UCZEŃ 2025!
Zwycięzcami w konkursie Cyber Geniusz Uczeń zostali:
- I miejsce i tytuł Cyber Geniusza 2025 zdobyła Kamila Cyba, uczennica Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Kędzierzynie-Koźlu, która osiągnęła najwyższą punktację w części grywalizacyjnej (tj. 34450 punktów) i egzaminacyjnej (4500 punktów) oraz najszybszy wynik w egzaminie końcowym (tj. 23 sek.) – nagroda w wysokości 1000 zł
- II miejsce: Lena Dąbrowska, uczennica Liceum Ogólnokształcącego im. Filomatów Ziemi Michałowskiej w Brodnicy (max 34450 punktów z grywalizacji i 4500 z egzaminu rozwiązanego w 32 sek.) – nagroda w wysokości 800 zł
- III miejsce: Michał Kot, uczeń Technikum w Powiatowym Zespole Szkół im. Władysława Łokietka w Chęcinach (max 34450 punktów z grywalizacji i 4500 z egzaminu rozwiązanego w 39 sek.) – nagroda w wysokości 600 zł.
Nagrodę pocieszenia za IV miejsce – bilet na Olsztyn Green Festiwal otrzymała Daria Piontek, uczennica Technikum w Ornontowicach (max 34450 punktów z grywalizacji i 4500 pkt. z egzaminu rozwiązanego w 51 sekund).
Uwaga! Nagrody dodatkowe (tj. kod do eTutora na naukę angielskiego i klucz do aktywacji oprogramowania zabezpieczającego ESET) zostały wysłane najlepszym 40 uczestnikom z rankingu na adresy emailowe podane podczas rejestracji na platformie – prosimy o sprawdzenie skrzynek pocztowych (email z nagrodą wysłany z adresu cybergeniusz@wib.org.pl może być w spamie).
Serdecznie gratulujemy finałowej czwórce i osobom z dodatkowymi nagrodami, a wszystkim uczestnikom konkursu dziękujemy za udział!
W nowej formule konkursu wzięło udział 1270 uczniów szkół ponadpodstawowych – dziękujemy za uczestnictwo i pozytywne opinie o grywalizacji, cieszymy się, że się podobało. 🙂
Konkurs Cyber Geniusz Uczeń na platformie grywalizacyjnej odbywał się w terminie 02-29.06.2025r.
Konkurs edukacyjny Cyber Geniusz organizowany jest w ramach projektu edukacyjnego Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości wspólnie z Partnerami konkursu, wymienionymi w zakładce „Partnerzy.”

ZASADY KONKURSU – GRYWALIZACJA NA PLATFORMIE ONLINE
—
PRZED ROZPOCZĘCIEM KONKURSU:
- ZAREJESTRUJ SIĘ NA PLATFORMIE GRYWALIZACYJNEJ www.cybergeniusz.edu.pl
– Tylko po wypełnieniu formularza danymi kontaktowymi i akceptacji odpowiednich zgód, system wyśle na podany w formularzu email link potwierdzający rejestrację – aby zakończyć rejestrację, należy kliknąć w przesłany link w 24 godziny po jego otrzymaniu. - Zachęcamy do zapoznania się z Regulaminem konkursu.
PO ZAREJESTROWANIU SIĘ: zaloguj się do platformy, podając swój email oraz hasło i rozpocznij grę.
GŁÓWNE ZASADY GRYWALIZACJI NA PLATFORMIE:
Konkursowa gra na platformie składa się z 2-óch części:
Misja nr 1 – grywalizacja: uczestnicy uczą się o cyberbezpieczeństwie poprzez zamieszczone na platformie materiały edukacyjne oraz rozwiązywanie ciekawych ćwiczeń:
- Jest to 11 różnych interaktywnych zadań o zróżnicowanej formule (np. dopasowywanie pól, układanie puzzli, rebusy).
- Uczestnicy wykonują po kolei zadania zawarte w ścieżce gry o dowolnej porze dnia i godzinie.
- Na tym etapie nie liczy się czas, a zdobycie jak największej liczby punktów!
Misja nr 2 – krótki egzamin kończący grę:
- To 9 pytań testowych w zakresie cyberbezpieczeństwa. Pytania są zamknięte (tj. bez opisowych odpowiedzi) i mają 4 możliwe odpowiedzi, ale tylko jedna z nich jest prawidłowa – egzamin można przejść tylko raz.
- Ten etap też jest punktowany, ale oprócz prawidłowo udzielonych wszystkich odpowiedzi – liczy się szybkość rozwiązanego testu!
Obie części gry dotyczą zagadnień w zakresie cyberbezpieczeństwa, które zostały opisane poniżej w celach konkursowych. Obie misje należy przejść najpóźniej do 29.06.2025, ale nie rekomendujemy udziału w grze ostatniego dnia funkcjonowania platformy, a szczególnie rozwiązywania testu końcowego tuż przed godziną zamknięcia platformy, tj. przed północą.
Uwaga! Organizator konkursu może zorganizować dogrywkę konkursową w przypadku kiedy, zbyt dużo uczestników będzie miało identyczną liczbę punktów.
OGŁOSZENIE ZWYCIĘZCÓW:
O wyłonieniu Zwycięzcy (I miejsce) i dwóch Laureatów (II i III miejsce) konkursu na platformie grywalizacyjnej decydują 3 najwyższe miejsca w rankingu, a w przypadku równej ilości punktów – czas realizacji testu końcowego (czas będzie liczony co do sekundy).
NAGRODY
Wszystkie powyższe nagrody zostaną przyznane i rozdane po ostatecznym zliczeniu wyników konkursu (tj. po zakończeniu gry na platformie).
Nagrody pieniężne zostaną przelane na rachunek bankowy podany przez finalistów konkursu, a nagrody niepieniężne zostaną przekazane w formie elektronicznej na email Uczestnika podany podczas rejestracji.
HARMONOGRAM KONKURSU
—
Możliwość przystąpienia do gry konkursowej na platformie cybergeniusz.edu.pl od 2.06. do 29.06.2025r.
Po zamknięciu platformy, w dniach 30.06. – 1.07.2025:
– zostanie wysłana przez Organizatora informacja emailowa (z adresu cybergeniusz@wib.org.pl) do trzech najlepszych uczestników, tj. zwycięzcy testu i dwóch laureatów na email podany podczas rejestracji w celu:
- poinformowania o zwycięstwie,
- potwierdzenia tożsamości i statusu ucznia potrzebnej do wypłacenia nagrody,
- uzyskania numerów kont do przelewu nagród pieniężnych.
– zostanie wysłana informacja emailowa (z adresu cybergeniusz@wib.org.pl ) do uczestników konkursu, którzy otrzymają nagrody niepieniężne na email podany podczas rejestracji (w tym przypadku również trzeba się liczyć z weryfikacją statusu ucznia) – dystrybucja tych nagród odbędzie się do 10 dni od zakończenia konkursu/zamknięcia platformy.
Finaliści konkursu są zobowiązani potwierdzić swoją tożsamość, status ucznia i przekazać nr rachunku bankowego najpóźniej do 4 lipca – jeśli tego nie uczynią, zwycięskie miejsce przypadnie kolejnej osobie w rankingu najlepszych uczestników gry.
Ogłoszenie wyników
Informacja o trzech zwycięzcach konkursu nastąpi na niniejszej stronie internetowej maksymalnie do 7 lipca 2025, a następnie wyniki zostaną również ogłoszone na stronie www Warszawskiego Instytutu Bankowości w zakładce Aktualności oraz na FB.
Po potwierdzeniu tożsamości Zwycięzcy i dwóch Laureatów konkursu oraz podaniu przez nich nr kont – nagrody zostaną wypłacone najpóźniej do 21 lipca 2025 r.
—
CELE KONKURSU CYBER GENIUSZ UCZEŃ
- Popularyzacja wiedzy na temat cyberzagrożeń i kształtowanie właściwych postaw w dziedzinie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.
- Edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej i finansów cyfrowych.
- Edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania z urządzeń mobilnych i narzędzi cyfrowych.
- Zwrócenie uwagi na problem cyberprzemocy wśród młodzieży szkolnej.
- Edukacja w zakresie rozpoznawania dezinformacji i fake newsów.

—
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Nie, udział jest bezpłatny.
Wypełnij formularz rejestracyjny bezpośrednio na platformie grywalizacyjnej pod adresem cybergeniusz.edu.pl lub kliknij zakładkę GRA w prawym górnym rogu tej strony, a zostaniesz przekierowany na platformę.
Nie, wystarczy, że zgłosisz się samodzielnie.
Rodzaje nagród w konkursie Cyber Geniusz Uczeń 2025 zostały szczegółowo opisane w zakładce „Zasady” na niniejszej stronie.
Certyfikat uczestnictwa każdy uczestnik może wygenerować sobie sam po zakończeniu gry, tj. części grywalizacyjnej i egzaminie końcowym w zakładce „Osiągnięcia”.
O wynikach konkursu poinformujemy wszystkich Uczestników na niniejszej stronie oraz na kanałach komunikacyjnych Organizatora – zakomunikujemy tylko o wynikach finałowej czwórki. Dodatkowo Zwycięzca i dwóch Laureatów, osoba z IV miejsca oraz osoby otrzymujące nagrody dodatkowe zostaną poinformowani o odbiorze nagrody na podany przy Rejestracji email.
Konkurs w nowym wydaniu to edukacja poprzez zabawę (tzw. grywalizacja), a zatem na platformie grywalizacyjnej znajdują się materiały edukacyjne, w zakresie których zostały ułożone zadania.
W przypadku problemów technicznych – skontaktuj się z Usługodawcą platformy grywalizacyjnej pod adresem contact@thegamehill.com
W przypadku pytań o zasady, harmonogram lub organizację konkursu – skontaktuj się z Organizatorem konkursu pod adresem: cybergeniusz@wib.org.pl.
Organizator
PARTNER GŁÓWNY
PARTNERZY KONKURSu CYBER GENIUSZ UCZEŃ 2025









DOSTAWCA PLATFORMY GRYWALIZACYJNEJ – GAMEHILL
