W ramach kampanii edukacyjnej dla Ministerstwa Cyfryzacji pt. „@ktywnie w sieci” Warszawski Instytut Bankowości i NASK zapraszają w dniu 13.11.2024 na ogólnopolską lekcję online, dotyczącą coraz bardziej nasilającego się wśród uczniów zjawiska hejtu w internecie. Lekcję zainauguruje Minister Cyfryzacji, Pan Krzysztof Gawkowski.
Lekcja odbędzie się w formie online na platformie ClickMeeting w dniu 13.11.2024r. (w godzinach 8:55-9:40) i jest skierowana do nauczycieli i uczniów szkół ponadpodstawowych oraz szkół podstawowych (klasy VI-VIII).
Temat lekcji: „Cyberprzemoc: formy, skutki, ochrona.” Prelegenci: Andrzej Rylski i Julia Piechna – eksperci z Działu Profilaktyki Cyberzagrożeń NASK
Główne zagadnienia poruszane na lekcji:
ogólna charakterystyka zjawiska cyberprzemocy
hejt w sieci – na czym polega wyzywanie, ośmieszanie i poniżanie
aspekty sytuacji cyberprzemocowych: role uczestników i jego etapy
konsekwencje prawne dla inicjatora cyberprzemocy
porady dla osób będących celem lub świadkiem cyberprzemocy.
Dlaczego lekcja jest tak ważna:
Według badań NASK-PIB „Nastolatki 3.0″ w ostatnich latach osoby w wieku 13-18 lat często doświadczają cyberprzemocy – przykładowo, co trzeci nastolatek jest wyzywany w sieci, a blisko co czwarty ośmieszany i/lub poniżany.
Stąd tak ważne jest, aby właśnie w szkołach edukować uczniów, że hejt to niebezpieczne zjawisko. Warto, aby uczniowie zdawali sobie sprawę, jak cyberprzemoc wpływa na hejtowaną osobę, a ofiara hejtu wiedziała, gdzie szukać pomocy.
W formularzu należy wpisać imię, nazwisko nauczyciela, adres e-mail, nazwę szkoły, klasę, przewidywaną liczbę uczniów, województwo, miejscowość.
Po zarejestrowaniu zostanie przesłana (na adres wskazany podczas rejestracji) wiadomość e-mail zawierająca link do lekcji – gdyby nie było wiadomości w skrzynce głównej, prosimy o sprawdzenie spamu lub innych folderów poczty.
Serdecznie zachęcamy do zapisów!
Fundacja Warszawski Instytut Bankowości jest organizatorem kampanii „@ktywnie w sieci” realizowanej dla Ministerstwa Cyfryzacji, a NASK-PIB został partnerem merytorycznym kampanii.