Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa 2024 Fundacja Warszawski Instytut Bankowości we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Państwowym Instytutem Badawczym – NASK (tj. Naukową Akademicką Siecią Komputerową) uruchomiła kampanię edukacyjną pn. „@ktywnie w sieci”.
Głównym celem kampanii było podniesienie wiedzy społeczeństwa w zakresie aktywnego i bezpiecznego korzystania z cyfrowych narzędzi dostępnych za pośrednictwem administracji publicznej i sektora bankowego.
Kampania miała charakter ogólnopolski i była skierowana do różnych grup wiekowych: uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, młodych dorosłych (studentów) oraz pracowników uczelni, a także seniorów.
Tematyka kampanii obejmowała cztery główne obszary wiedzy dotyczące:
- bezpiecznego korzystania z narzędzi e-administracji,
- funkcjonalności aplikacji mObywatel,
- przeciwdziałania dezinformacji,
- ochrony wizerunku w sieci i przeciwdziałania cyberprzemocy.
Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to doskonała okazja, aby przypomnieć o konieczności edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i narzędzi cyfrowych. Szczególnie jeżeli dotyczy budowania świadomości i kompetencji cyfrowych wśród dzieci, młodzieży oraz seniorów. Bezpieczna i świadoma obecność w sieci jest fundamentem nowoczesnego społeczeństwa cyfrowego. To nasza wspólna sprawa.
wskazał Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji
Podstawę działań edukacyjnych stanowiły:
- lekcje dla uczniów, w tym ogólnopolska lekcja o cyberprzemocy z gościnnym udziałem Ministra Cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, która zgromadziła ponad 20 tysięcy uczestników! (uczniów i nauczycieli),
- wykłady-szkolenia dla studentów,
- spotkania edukacyjne dla seniorów,
- cykl artykułów edukacyjnych prezentowanych na stronie internetowej WIB oraz w mediach regionalnych i samorządowych,
- 5 infografik promowanych w serwisach społecznościowych WIB i NASK oraz na ekranach TV Student na wybranych polskich uczelniach wyższych,
- dedykowane kampanii audycje podcastu „3 grosze o ekonomii” emitowane w radio Kampus i 9 innych rozgłośni studenckich oraz na platformie Spotify.
Kampania dotarła łącznie do co najmniej 45 260 bezpośrednich odbiorców, w tym do:
- 24 000 UCZNIÓW
- 20 000 STUDENTÓW
- 1000 NAUCZYCIELI
- 260 SENIORÓW
Infografiki




