NASZE DZIAŁANIA

Prezentujemy kampanie i inicjatywy edukacyjne realizowane w ramach projektu, promujące wiedzę o cyberbezpieczeństwie i odpowiedzialnym korzystaniu z technologii.

Kategorie naszych działań

Filtr Wpisów
Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa 2024 Fundacja Warszawski Instytut Bankowości we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Państwowym Instytutem Badawczym – NASK (tj. Naukową Akademicką Siecią Komputerową) uruchomiła kampanię edukacyjną pn. „@ktywnie w sieci”. Głównym celem kampanii było podniesienie wiedzy społeczeństwa w zakresie aktywnego i bezpiecznego korzystania z cyfrowych narzędzi dostępnych za pośrednictwem administracji publicznej i sektora bankowego. Kampania miała charakter ogólnopolski i była skierowana do różnych grup wiekowych:  uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, młodych dorosłych (studentów) oraz pracowników uczelni, a także seniorów. Tematyka kampanii obejmowała cztery główne obszary wiedzy dotyczące: bezpiecznego korzystania z narzędzi e-administracji, funkcjonalności aplikacji mObywatel, przeciwdziałania dezinformacji, ochrony wizerunku w sieci i przeciwdziałania cyberprzemocy. Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to doskonała okazja, aby przypomnieć o konieczności edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i narzędzi cyfrowych… Czytaj więcej

Od 2018 roku realizujemy we współpracy ze Związkiem Banków Polskich, Bankowym Centrum Cyberbezpieczeństwa i największymi bankami kampanię „Bankowcy dla Cyberedukacji”. Każdego roku powstają cykle filmów edukacyjnych – obecnie to już ponad 120 odcinków.

Oprócz ekspertów z obszaru bankowości, nowych technologii, IT, cyberbezpieczeństwa oraz przedstawicieli instytucji publicznych, w popularyzację zasad bezpieczeństwa w sieci zaangażowała się także plejada gwiazd świata rozrywki. W roli ambasadorów pojawili się m.in. aktorzy Ewa Kasprzyk, Cezary Pazura, Michał Piela, Zbigniew Buczkowski, Daria Widawska i Katarzyna Skrzynecka; standuperzy Michał Kempa i Piotr Szumowski; satyrycy Artur Andrus, Jerzy Kryszak i Grzegorz Halama oraz dziennikarze Maciej Orłoś i Beata Tadla.

Razem z NASK i Centralnym Biurem Zwalczania Cyberprzestępczości zrealizowaliśmy w 2024 roku kampanię edukacyjno-informacyjną skierowaną do seniorów. Naszym celem było uświadamianie tej grupy na temat różnych oszustw internetowych i telefonicznych, a także ukazanie socjotechnik i manipulacji stosowanych przez przestępców. Kampania obejmowała różne formy aktywności, w tym warsztaty i webinary, ale także artykuły i infografiki. Powstał również specjalny poradnik i ulotka, dostosowane do osób w wieku senioralnym. Zasięg kampanii przekroczył 2 miliony odbiorców.

Nagrodzona w 2020 r. w konkursie Ministerstwa Cyfryzacji i NASK na najlepszą koncepcję projektu edukacyjnego. Jej treści dotarły do blisko 300 tys. unikalnych odbiorców. W ramach kampanii powstało m.in. pięć broszur poradnikowych i filmy instruktażowe, dzięki którym seniorzy mogli dowiedzieć się, jak bezpieczniej korzystać z rozrywki i komunikacji przez internet oraz jak szybko i wygodnie załatwiać różne sprawy online. Ambasadorkami kampanii były aktorka Barbara Bursztynowicz i jej córka Małgorzata. Zobacz materiały:

Spektakl i film?
E-mail i media społecznościowe?
Sprawy urzędowe i bankowe?
Antywirus i zaślepka?
Metoda na…