@ktywnie w sieci

Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa 2024 Fundacja Warszawski Instytut Bankowości we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Państwowym Instytutem Badawczym – NASK (tj. Naukową Akademicką Siecią Komputerową) uruchomiła kampanię edukacyjną pn. „@ktywnie w sieci”.

Głównym celem kampanii było podniesienie wiedzy społeczeństwa w zakresie aktywnego i bezpiecznego korzystania z cyfrowych narzędzi dostępnych za pośrednictwem administracji publicznej i sektora bankowego.

Kampania miała charakter ogólnopolski i była skierowana do różnych grup wiekowych:  uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, młodych dorosłych (studentów) oraz pracowników uczelni, a także seniorów.

Tematyka kampanii obejmowała cztery główne obszary wiedzy dotyczące:

  • bezpiecznego korzystania z narzędzi e-administracji,
  • funkcjonalności aplikacji mObywatel,
  • przeciwdziałania dezinformacji,
  • ochrony wizerunku w sieci i przeciwdziałania cyberprzemocy.
Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to doskonała okazja, aby przypomnieć o konieczności edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i narzędzi cyfrowych. Szczególnie jeżeli dotyczy budowania świadomości i kompetencji cyfrowych wśród dzieci, młodzieży oraz seniorów. Bezpieczna i świadoma obecność w sieci jest fundamentem nowoczesnego społeczeństwa cyfrowego. To nasza wspólna sprawa.

wskazał Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji

Podstawę działań edukacyjnych stanowiły:

  • lekcje dla uczniów, w tym ogólnopolska lekcja o cyberprzemocy z gościnnym udziałem Ministra Cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, która zgromadziła ponad 20 tysięcy uczestników! (uczniów i nauczycieli),
  • wykłady-szkolenia dla studentów,
  • spotkania edukacyjne dla seniorów,
  • cykl artykułów edukacyjnych prezentowanych na stronie internetowej WIB oraz w mediach regionalnych i samorządowych,
  • 5 infografik promowanych w serwisach społecznościowych WIB i NASK oraz na ekranach TV Student na wybranych polskich uczelniach wyższych,
  • dedykowane kampanii audycje podcastu „3 grosze o ekonomii” emitowane w radio Kampus i 9 innych rozgłośni studenckich oraz na platformie Spotify.

Kampania dotarła łącznie do co najmniej 45 260 bezpośrednich odbiorców, w tym do:

  • 24 000 UCZNIÓW
  • 20 000 STUDENTÓW
  • 1000 NAUCZYCIELI
  • 260 SENIORÓW

 

< ODTWÓRZ OBOK FILMIK PROMOCYJNY Z DZIAŁAŃ KAMPANII!

Infografiki

Audycje "3gr o ekonomii"