Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa 2024 Fundacja Warszawski Instytut Bankowości we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Państwowym Instytutem Badawczym – NASK (tj. Naukową Akademicką Siecią Komputerową) uruchomiła kampanię edukacyjną pn. „@ktywnie w sieci”.
Głównym celem kampanii było podniesienie wiedzy społeczeństwa w zakresie aktywnego i bezpiecznego korzystania z cyfrowych narzędzi dostępnych za pośrednictwem administracji publicznej i sektora bankowego.
Kampania miała charakter ogólnopolski i była skierowana do różnych grup wiekowych: uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, młodych dorosłych (studentów) oraz pracowników uczelni, a także seniorów.
Tematyka kampanii obejmowała cztery główne obszary wiedzy dotyczące:
Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa to doskonała okazja, aby przypomnieć o konieczności edukacji w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu i narzędzi cyfrowych. Szczególnie jeżeli dotyczy budowania świadomości i kompetencji cyfrowych wśród dzieci, młodzieży oraz seniorów. Bezpieczna i świadoma obecność w sieci jest fundamentem nowoczesnego społeczeństwa cyfrowego. To nasza wspólna sprawa.
wskazał Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji
Podstawę działań edukacyjnych stanowiły:
Kampania dotarła łącznie do co najmniej 45 260 bezpośrednich odbiorców, w tym do:
< ODTWÓRZ OBOK FILMIK PROMOCYJNY Z DZIAŁAŃ KAMPANII!